Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Småstadsflickor faller ner och dör

Av nina nilsson - 25 november 2008 23:47


Då jag kommer ifrån en småstad finns det många saker som förvånar mig vad gäller vår vackra huvudstad.  En smärre grej är att jag  packade småkalla kläder när jag åkte upp hit, då jag trodde att vädret borde vara ungefär detsamma som hemma. Jag bedrog mig. Hur kommer det sig att man alltid gör det misstaget?


Med endast klänningar i min resväska anlände jag till ett översnöat och halkriskigt Stockholm, klockan halv fyra på dagen, då jag antar att det är som värst. Självklart gör jag bort migsjälv genom att slå i backen det första jag gör när jag går utanför centralstationens norra ingång. Mycket ska man få utstå för att man har en förkärlek till skor. Höga skor. Efter ännu en skam, dvs sneakers, gick jag och köpte ett par halkfria låga stövlar. Självklart.

 
 
Sofia

Sofia

27 november 2008 23:59

JAg håller med dig! Borta bra, men hemma bäst. Och i Stockholm känns det minst lika mycket vinter som i Umeå just nu kan jag meddela...

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
kamilla

kamilla

28 november 2008 00:09

Hoppas du får en trevligt tid i sthlm :)
Vart kommer du i från annars då ?
Bor i umeå nu, kommer därifrån men bodde under 7 år i sthlm men flyttade hem igen.

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nina nilsson - 1 december 2008 13:33

BYTAT BLOGGADRESS TILL http://primarymirrors.wordpress.com/SÅ GÅ IN DÄR OCH LÄS, KOMMENTERA OCH REFLEKTERA SÅ HADEJAG BLIVIT JÄTTEGLAD! <3 TAKE CARE / FRÖKEN PRYM...

Av nina nilsson - 30 november 2008 21:30

  Så händer det som händer varje år. Jag går och blir förskyld. Och jag menar inte förskyld som i ett dåligt B-syfte utan riktigt ruggigt, tyck-synd-om-mig förksyld.   Jag har spenderat åtaliga timmar i sängen varav 22 av dem bestod av sömn, och har...

Av nina nilsson - 28 november 2008 02:24

  Vackra människor kan få precis vad dom vill.Det finns en sak som jag tycker är värre än vackra människor som förväntar sig att dom kan gå ut en kväll, utan ett rött öre på fickan, och bli bjuden på precis allt, och det är vanliga dödliga som gör de...

Av nina nilsson - 27 november 2008 00:04

  Jag bestämde mig imorse för gå på restaurang nu när jag ändå är här uppe. Slösa pengar liksom. Jag hittade ett fancy Pizza Hutt. Ett ställe som, när jag var yngre, inte var särskilt fancy alls. När jag klev in i den gigantiska lokalen som gick i rö...

Av nina nilsson - 27 november 2008 00:01

    Jag pratade men två nyfunna vänner, och en äldre vän, om stockholmares sätt att bemöta människor. Sitter du på tunnelbanan eller stationen, och försöker föra ett samtal med en människa, får du på automatik tusen blickar mot dig som undrar om du a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards