Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Modeller och vanliga dödliga

Av nina nilsson - 28 november 2008 02:24


Vackra människor kan få precis vad dom vill.
Det finns en sak som jag tycker är värre än vackra människor som förväntar sig att dom kan gå ut en kväll, utan ett rött öre på fickan, och bli bjuden på precis allt, och det är vanliga dödliga som gör det.

Jag säger inte att vi vanliga dödliga är mindre värda än de vackra modellerna, men ibland önskar jag att jag hade samma privilegier som vad de har.

På klubben i onsdags förde jag och J diskussioner om snygga människor. Jag förklarade att jag inte kan ta komplimanger, och att jag inte heller vill ha dem, då jag känner att jag inte förtjänar dem.

Det började med att J frågade om jag sett någon snygging runt omkring, varpå jag förklarade ärligt att visst hade jag sett ett och annat lammkött men att han var den snyggaste på klubben änsålänge. Ungdom i all ära, men jag pallar inte när killar tror att dom är urcoola bara för att dom har en New Era keps på huvudet. Jag säger aldrig saker utan att mena dem.

Inte helt uppseendeväckande uppenbarar sig den vackraste kvinnan på hela dansgolvet framför mig. Hon är ungefär 180 cm lång, med en brun tovig knut av hår i nacken och det visar sig att hon är fransk. Alla vill dansa nära henne. Hon är inte allt för ödmjuk, men faktumet att hon är fruktansvärt blyg förbättrar situationen.

Och då slog det mig. Kan det vara så att alla vi kvinnor helt enkelt är blyga? Det finns nog inte en enda normal kvinna i hela världen som är nöjd med sigsjälv och vad beror det på? Jo, dålig självkänsla som resulterar i att man innerst inne är blyg.

Fruktansvärt vore ju om denna undersköna fransyska inte vore medveten om hur bra hon ser ut. Men det är ändå sådant här som inger hopp i mig när jag har en dålig dag och ser ut som skit.

För man kan ju ändå låtsas att man bländar världen med sin otroliga karisma och vackerhet, istället för med sin blekvita hy med tillhörande ringar under ögonen.

Vous semblez grand, chéri!

 
 
kamilla

kamilla

28 november 2008 11:22

Jag e väldigt vacker men jag får inte allt gratis för det ;)

Aha ok jag uppfattade det som att du hade flyttat till sthlm my bad :p

Om du inte har varit i umeå såhar du missat enväldigt fin stad som även är en universitetsstad med mycket studenter och pubar ;)

Älskar malmö på somrarna :) Pappan till mina barn som jag förövrigt inte lever tillsammans med längre är malmöit;) Sen så älskar jag alla blomsterängarna i ängelholm trakterna. Jag är amatörfotograf och har varit där en hel del somrar och knäppt landskapsbilder :)
Ha en bra dag !

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nina nilsson - 1 december 2008 13:33

BYTAT BLOGGADRESS TILL http://primarymirrors.wordpress.com/SÅ GÅ IN DÄR OCH LÄS, KOMMENTERA OCH REFLEKTERA SÅ HADEJAG BLIVIT JÄTTEGLAD! <3 TAKE CARE / FRÖKEN PRYM...

Av nina nilsson - 30 november 2008 21:30

  Så händer det som händer varje år. Jag går och blir förskyld. Och jag menar inte förskyld som i ett dåligt B-syfte utan riktigt ruggigt, tyck-synd-om-mig förksyld.   Jag har spenderat åtaliga timmar i sängen varav 22 av dem bestod av sömn, och har...

Av nina nilsson - 27 november 2008 00:04

  Jag bestämde mig imorse för gå på restaurang nu när jag ändå är här uppe. Slösa pengar liksom. Jag hittade ett fancy Pizza Hutt. Ett ställe som, när jag var yngre, inte var särskilt fancy alls. När jag klev in i den gigantiska lokalen som gick i rö...

Av nina nilsson - 27 november 2008 00:01

    Jag pratade men två nyfunna vänner, och en äldre vän, om stockholmares sätt att bemöta människor. Sitter du på tunnelbanan eller stationen, och försöker föra ett samtal med en människa, får du på automatik tusen blickar mot dig som undrar om du a...

Av nina nilsson - 25 november 2008 23:47

  Då jag kommer ifrån en småstad finns det många saker som förvånar mig vad gäller vår vackra huvudstad.  En smärre grej är att jag  packade småkalla kläder när jag åkte upp hit, då jag trodde att vädret borde vara ungefär detsamma som hemma. Jag bed...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards